FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.refreshhbcpolska.fora.pl Strona Główna
->
news & tidings
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
MEMO REFRESH
REDUKCJE 2011
INTERNETOWE OPINIE O PRACY W FIRMIE
HIPER WYZYSK
SAP 2 WAVE 2 ???
Do wiadomości pracowników HBC
Łódź: Coca-Cola szykanuje Solidarność?
Reprezentacja Pracownicza
Nowa praca
Gdzie w Internecie warto szukać pracy?
Solidarność HBC Polska
Refresh HBC Polska
Co w firmie piszczy sprawy bieżące
Ciekawostki-paranoje
Imprezy 2010/2011/ 2012...
news & tidings
Regulamin
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
HBCPOLSKA
Wysłany: Nie 12:15, 15 Lis 2009
Temat postu: komisja Europejska - Monopol CocaColi
Komisja kończy postępowanie antymonopolowe w sprawie praktyk Coca-Coli w Europie
Komisja Europejska otrzymała dzisiaj zobowiązania od firmy Coca-Cola dotyczące działalności handlowej prowadzonej przez nią w Unii Europejskiej. Zdaniem komisarza Mario Montiego zobowiązania te są wystarczające do zawarcia ugody kończącej pięcioletnie dochodzenie. Bezpośrednim skutkiem zobowiązań będzie większa konkurencja na europejskim rynku bezalkoholowych napojów gazowanych oraz większy wybór napojów w sklepach i kawiarniach. Przed ostatecznym zatwierdzeniem zobowiązania zostaną opublikowane w celu uzyskania uwag stron trzecich. Jest to dopiero drugi[1] projekt decyzji w sprawie zawarcia ugody odkąd w maju zeszłego roku weszło w życie nowe rozporządzenie UE w sprawie wprowadzenia w życie reguł konkurencji i pierwszy, który dotyczy całego terytorium europejskiego.
„Zobowiązania złożone przez Coca-Colę wyrównają szanse na rynku bezalkoholowych napojów niegazowanych w Europie. Dzięki działaniom Komisji restauracje, puby i sklepy będą oferować szerszą gamę napojów, a konsumenci będą mogli wybrać napój ze względu na cenę lub osobiste preferencje, zamiast kupować produkt firmy Coca-Cola tylko dlatego, że jest to jedyny produkt w ofercie” - powiedział Mario Monti, komisarz ds. konkurencji.
Zobowiązania przedstawił prezes firmy Coca-Cola, Neville Isdell, na dzisiejszym spotkaniu w Brukseli w imieniu swojej firmy oraz trzech głównych rozlewni Coca-Coli. Zobowiązania przewidują:
Zakaz zawierania umów na wyłączność. Klienci Coca-Coli będą mieli prawo kupować i sprzedawać bezalkoholowe napoje niegazowane każdego innego dostawcy. Jeżeli duża firma z sektora prywatnego lub państwowego ogłosi przetarg na dostawę napojów niegazowanych i oferta firmy Coca-Cola okaże się najlepsza, wówczas oczywiście Coca-Cola ma prawo być jedynym dostawcą napojów.
Zakaz udzielania rabatów docelowych i ilościowych. Coca-Cola nie może udzielać rabatów swoim klientom jedynie z tytułu kupowania tej samej lub większej niż w przeszłości liczby produktów Coca-Coli. Powinno to ułatwić klientom Coca-Coli zaopatrywanie się również u innych dostawców napojów niegazowanych.
Zakaz używania najsilniejszych marek Coca-Coli do sprzedaży jej mniej popularnych produktów. Coca-Cola nie może żądać, aby klient, który chce nabyć tylko jedną lub kilka najlepiej sprzedających się marek (np. zwykłą Coca-Colę lub Fantę Orange) kupował również inne produkty Coca-Coli, takie jak Sprite lub Vanilla Coke. Coca-Cola nie może również udzielać rabatów klientom, którzy zobowiążą się do kupna wyżej wymienionych innych produktów razem z tymi najlepiej sprzedającymi się, lub zarezerwują przestrzeń sklepową dla całej grupy produktów Coca-Coli.
20% wolnej przestrzeni w chłodziarkach Coca-Coli Jeżeli Coca-Cola dostarcza bezpłatnie chłodziarkę do napojów, a w punkcie sprzedaży nie ma innego urządzenia do chłodzenia napojów, do którego konsument miałby bezpośredni dostęp, właściciel punktu sprzedaży może wykorzystać co najmniej 20% przestrzeni chłodziarki dostarczonej przez Coca-Colę na inny, dowolnie wybrany produkt.
Zobowiązania Coca-Coli zostaną opublikowane w Dzienniku Urzędowym. Jeżeli podstawy zobowiązań okażą się solidne, staną się one wiążące dla firmy na mocy tzw. „decyzji w sprawie zobowiązań”. W razie ewentualnego późniejszego naruszenia postanowień decyzji w sprawie zobowiązań, istnieje możliwość nałożenia grzywny.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Theme
xand
created by
spleen
&
Soft
.
Regulamin