FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum www.refreshhbcpolska.fora.pl Strona Główna
->
news & tidings
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Jakaś kategoria
----------------
MEMO REFRESH
REDUKCJE 2011
INTERNETOWE OPINIE O PRACY W FIRMIE
HIPER WYZYSK
SAP 2 WAVE 2 ???
Do wiadomości pracowników HBC
Łódź: Coca-Cola szykanuje Solidarność?
Reprezentacja Pracownicza
Nowa praca
Gdzie w Internecie warto szukać pracy?
Solidarność HBC Polska
Refresh HBC Polska
Co w firmie piszczy sprawy bieżące
Ciekawostki-paranoje
Imprezy 2010/2011/ 2012...
news & tidings
Regulamin
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
HBCPOLSKA
Wysłany: Nie 11:36, 15 Lis 2009
Temat postu: Wyniki finansowe 07/08
The Coca-Cola Company ogłosiła wyniki finansowe za czwarty kwartał ubiegłego roku oraz 2008 rok
The Coca-Cola Company, największy producent napojów bezalkoholowych na świecie ogłosiła wzrost sprzedaży swoich produktów w ujęciu ilościowym o 4% za czwarty kwartał i 5 % za cały 2008 rok. Zysk operacyjny w czwartym kwartale wzrósł o 12% w porównanu do analogicznego okresu 2007 roku.
W roku 2008 przychody netto firmy wyniosły 31,9 miliarda dolarów i w stosunku do 2007 roku wzrosły o 11%. Zysk operacyjny firmy wyniósł 8,4 miliarda dolarów co stanowi wzrost o 16% w porównaniu do 2007 roku.
Na globalny sukces sprzedaży ilości napojów w czwartym kwartale 2008 roku wpłynął dwucyfrowy wzrost na głównych rynkach wschodzących, w Chinach (o 29%), Indiach (o 28%) i w Europie Wschodniej. W Europie odnotowano 2% wzrost w ujęciu ilościowym. Ameryka Łacińska odnotowała wzrost ilości sprzedanych napojów w tym samym okresie dzięki Meksykowi (wzrost o 6%) oraz Brazyli (wzrost o 7%). Na innych kluczowych rynkach w czwartym kwartale, w Stanach Zjednoczonych sprzedaż spadła o 3%, zaś w Japoni utrzymywała się na stałym poziomie.
Globalna sprzedaż napojów gazowanych Coca-Coli w ujęciu ilościowym wzrosła o 2% zarówno w czwartym kwartale jak i w całym 2008 roku. Do wzrostu w tej kategorii przyczyniły się główne marki firmy takie jak Coca-Cola, Fanta i Sprite, które wzrosły odpowiednio o 2% ,3% i 6% w 2008 roku. Na wszytkich rynkach międzynarodowych, poza Stanami Zjednoczonymi, sprzedaż napojów gazowanych wzrosła ilościowo o 4% w czwartym kwartale i w 2008 roku.
Z kolei kategoria napojów niegazowanych zanotowała silny 11% wzrost w ujęciu ilościowym w czwartym kwartale i 13% w 2008 roku. Wzrost dotyczył wszystkich marek znajdujących się w portfolio The Coca-Cola Company, w tym soków, napojów owocowych, gotowych do spożycia herbat, napojów izotonicznych oraz wody. Na rynkach międzynarodowych, wyłączając Stany Zjednoczone, sprzedaż napojów niegazowanych w ujęciu ilościowym wzrosła o 17% zarówno w czwartym kwartale i w 2008 roku.
The Coca-Cola Company jest również na dobrej drodze do osiągnięcia założonych 500 milionów dolarów oszczędności do 2011 roku. Pozyskane w ten sposób fundusze zostaną przeznaczone na inwestycje we wzrost.
„Nasze wyniki w czwartym kwartale są bardzo zadowalające.” powiedział Muhtar Kent, prezydent i CEO The Coca-Cola Company. „Solidne rezultaty zarówno w czwartym kwartale jak i w 2008 roku pokazują, że nasze produkty są atrakcyjne dla konsumentów, a system dystrybucji należy do jednego z najlepszych na świecie. W 2008 roku, pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej, ponownie przekroczyliśmy długoterminowe cele. I co ważne, uzyskalismy ilościowy i wartościowy wzrost na większości głównych rynków dzięki doskonałej realizacji naszych strategii”
„Ściśla współpraca z naszymi rozlewcami pozwoliła przyspieszyć realizację celów. Udało nam się również przystosować strukturę organizacyjną tak, aby zwiększyć efektywności i zrównoważony rozwoju firmy. Wierzymy, że firma jest odporna na kryzys również ze względu na fakt, że nasi konsumenci sięgają po napoje Coca-Cola prawie 1.6 miliarda razy w ciągu dnia. Rok 2009 niesie wiele wyzwań dla nas, naszych konsumentów, klientów i naszych rozlewców, ale wierzę, że silna marka i stabilny biznes stanowią mocne podwaliny zrównoważonego rozwóju firmy w długiej perspektywie” dodał Muhtar Kent.
Na tle krajów europejskich wyróżnia się polski rynek. „Coca-Cola w Polsce zajmuje jedną z głównych pozycji wśród innych europejskich spółek koncernu. Również w 2008 odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży oraz udziałów w rynku pod względem wartościowym i ilościowym. Plasujemy się zaraz za takimi potęgami jak Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy. Polska oferta Coca-Coli wyróżnia się także na ich tle najbardziej zrównoważonym stosunkiem napojów gazowanych i niegazowanych w portfolio produktów. Ponadto polski rynek posiada cały czas ogromny potencjał, ponieważ roczna konsumpcja napojów bezalkoholowych przypadająca na jednego mieszkańca wyniosła w 2008 roku 173 litry* i jest cały czas niższa w stosunku do innych rozwiniętych krajów europejskich. Mimo wyzwań jakie niesie 2009 rok optymistycznie patrzymy w przyszłość.” powiedział Dirk Veryser, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Theme
xand
created by
spleen
&
Soft
.
Regulamin